donderdag 24 juli 2008

Dag 17; Vancouver

Vanmorgen hebben we eerst uitgeslapen en zijn daarna begonnen met de schoonmaak van de camper. Alles weer inpakken wat de afgelopen 16 dagen ‘ons huisje’ was geworden. Geeft best een raar gevoel dat de rondreis nu dan daadwerkelijk ten einde komt. Nog ongeveer 80 kilometer rijden en dan is het over. Voor de laatste keer de watertank bijvullen, de grey en black tanks dumpen en dan op pad. Rond 11:30 uur reden we Squamish uit om naar Vancouver te gaan. Ook nu kwamen we in één lange traject van wegwerkzaamheden terecht waar we langzaam moesten rijden en regelmatig weer stil kwamen te staan. Op een zeker moment kwamen we zelfs in een heuse file terecht.

Gelukkig ging het hierna beter en kwamen de wegwerkzaamheden ten einde en konden we doorrijden naar Delta, een voorstadje ten zuiden van Vancouver waar we de Camper in moesten leveren. Na wat heen en weer gecrossed te hebben – dankjewel TomTom voor de ‘snelste’ route (not) – hebben we het verhuurstation toch kunnen vinden. Na de formaliteiten afgehandeld te hebben en onze lekke band en aangeschafte stoelen gedeclareerd te hebben moesten we nog ongeveer 15 minuten op onze taxi wachten die ons naar het andere verhuurstation voor de auto bracht. Ik had via Google Maps al gekeken waar het verhuurbedrijf nou ongeveer zat, maar kon het nergens vinden. Was ook niet zo gek, want alle autoverhuurbedrijven liggen ónder het vliegveld, wel zo handig… Hier waren we direct aan de beurt en binnen no-time stonden we bij onze rooie Ford Focus. Mét leren bekleding en airco. Alles er op en eraan :) En we mogen hem ook nog eens met lege tank weer terug brengen. (Nog even een paar jerrycans regelen, kan ik misschien wat overhevelen om mee te nemen naar Swifterbant…)

De Tomtom weer ingesteld om naar ons hotel te gaan wat in het centrum van Downtown Vancouver ligt. Hmmm, ook hier zijn ze uiteraard weer bezig met wegwerkzaamheden, rijd je op een vierbaansweg dwars door de stad heen en komt er van alle kanten verkeer op je af. Maar ook dit hebben we weer gehaald en vonden we het hotel, al wordt het niet mijn hobby. Ik ga liever nog een keer de route rijden die we met de camper hebben gereden dan dat ik hier een paar dagen moet rondbanjeren…

’s Avonds zijn we Vancouver nog even in geweest om alvast even rond te kijken en om te gaan eten. In Gastown zag we de stoomklok ook nog, maar helaas niet in werking. Deze klok wordt – zoals de naam al zegt – door stoom aangedreven en om het kwartier laat hij van zich horen.
Nog even bij de haven gekeken waar ook weer grote schepen komen aanmeren.

Daarna weer terug richting hotel om onderweg nog langs een coffeeshop te gaan. Nee, geen wiet of andere onwettige dingen, maar gewoon een bak koffie. Iedereen zie je hier met een beker koffie rondhobbelen.

Morgen gaan we naar Stanley park en willen we fietsen gaan huren – doen we thuis niet fietsen, dus dan maar hier :)