dinsdag 8 juli 2008

Canada dag 1; 3:09 of 18:09 uur??? Jetlag?!?!

We zijn dan aangekomen in Canada. Canada? Ja inderdaad we zijn op vakantie in Canada. Voor degene die het nog niet weten, mijn lieftallige echtgenote en ik gaan (bijna) drie weken lang Hermannetje spelen. Voor de niet Royal-Huisman-ingewijden onder u, dat wil zeggen dat we met een camper gaan rondrijden.

Maandagochtend zijn we door mijn schoonouders naar Schiphol gebracht alwaar we onze Mac Donnel Douglas MD11 hebben gepakt samen met nog 294 andere mensen. Nadat we onze koffer hadden gedumpt konden we nog even een kopje koffie gaan drinken alvorens we om 14:25 konden gaan boarden. Dat werd dus 14:35 en dan door de security. Tegenwoordig zijn we aardig paranoïde geworden op deze aardkloot en binnenkort mogen we helemaal niet meer met bagage vliegen... Alles wat maar op metaal lijkt moet af, jassen uit, zelfs laptops uit de tassen. Voordat ik ook maar even een rits kon openen douwde mevrouw de security-bitch de tas al door de scanner waarop de knakker aan de andere kant zei dat er een laptop in zat die er uit moest. Ja, daar was ik net mee bezig *#$$#%@*! Ik vervolgens door de poort, en uiteraard piepen, dat ding zal mij ook eens zo door laten gaan. Terug, mijn bergschoenen uit, en oh wat dom van me, ik had mijn bril en trouwring nog om; nou dan die ook maar af. Nog een keer proberen en hoera, deze held op sokken mocht nu wel door. Dus mijn bergschoenen maar weer vastknopen - zijn slechts 376 lussen die je vast moet zetten - en je weer aankleden en je spullen weer netjes inpakken... Zucht...

In het vliegtuig valt het op zich nog mee, het eten is goed, krijgt regelmatig wat te drinken en we vliegen zonder turbulentie. Het nadeel is dat je bijna 10 uur in een foetushoudig moet zitten omdat je verder geen beenruimte hebt. We hebben ook nog wat pilletjes van Margreet meegekregen; kunnen we goed op slapen... Nou, wij niet. Ik slaap sowieso niet in een vliegtuig en nu sliep ik niet en voelde ik me aardig zweven met drie van die pillen. (Maar dat kan wel kloppen op 11000 meter hoogte).
Eenmaal op Vancouver aangekomen (rustig vliegveld trouwens...) konden we redelijk makkelijk onze bagage weer krijgen en gingen we met een shuttlebusje naar ons hotel. Het inchecken ging ook snel en de receptioniste heeft voor ons de transfer geregeld zodat we morgenvroeg worden opgehaald om onze camper te halen. Ik ben benieuwd hoe dat zal verlopen.

Het uitzicht van ons hotel is trouwens niet onaardig. In de verte zie je de bergen al van de Canadese Rockies; gaan we morgen ook tussen rijden :)
Maar als we een beetje naar rechts kijken zien we wel weer een ander hotel. Maar goed, het is maar voor één nacht. En het ziet er trouwens prima uit.
Oh ja, bijna vergeten te zeggen. We hebben ook gratis internet op de kamer :) Anders hadden jullie dit bericht nog niet kunnen lezen. Straks nog even een blokje om, toch nog even wat frisse lucht in ademen.

1 opmerking:

Kloenie zei

Hoi, toch handig zo'n online reisverslag. Leuk hoor. Doe de groeten aan Yogibear!Grtz, Kloenie