Posts tonen met het label vrije tijd. Alle posts tonen
Posts tonen met het label vrije tijd. Alle posts tonen

woensdag 28 september 2011

Vakantie 2011 - Kos - Griekenland

Afgelopen zomervakantie is het er dan toch van gekomen. Voor het eerst vliegen met onze kleine meid en wel naar Griekenland, naar het eiland Kos. We zijn vanaf Eelde gevlogen en daar hebben we ook bewust voor gekozen.

Vooral met een kleine meid van 18 maanden willen we niet urenlang op Schiphol ronddwalen. Eelde is erg gemoedelijk en je bent direct je koffers kwijt (nee, niet verloren, gewoon netjes afgestaan...). Nadeel is echter wel dat we eerst naar Eindhoven zijn gevlogen alwaar de mensen die uit Griekenland kwamen nu uit konden stappen waarna wij door vlogen naar Kos.

In het vliegtuig verliep alles prima en viel ons reuze mee. Je weet eigenlijk niet wat je te wachten staat met zo'n kleine. De drukverschillen kunnen wij als 'grote' mensen wel behappen door even extra te slikken. En je wilt niet graag dat je dochter pijn aan haar oortjes krijgt. Van het opstijgen van het vliegtuig was ze niet echt onder de indruk, dat terwijl we toch redelijk rap de lucht in waren.

We vlogen 's middags en kwamen pas na nog een uur in de bus gezeten te hebben rond 22:30 uur lokale tijd aan (zit een uur verschil in). Alleen in de bus heeft Amber even geslapen, dus complimenten dat ze het zo goed heeft volgehouden.

(Dit wordt weer een veel te lange blog en dat was niet de bedoeling.)

Verder hebben we dagelijks lekker bij het strand gelegen wat direct achter het hotel lag. Ook waren er drie zwembaden aanwezig; een peuterbadje, soort van wedstrijdbad en een groot achtvormig bad. De zee was nog wel wat spannend, maar ook wel interessant. Het peuterbadje daarentegen was helemaal geweldig en na een paar dagen was ze helemaal gewend aan het water en aan de andere kindjes. Speelgoed werd al algemeen gedeeld met een ieder, alleen het eruit krijgen van Amber was een probleem. Ze wou er nooit uit...


Op het strand was het dagelijks ritueel het volgende. Als we aankwamen ging Amber uit de buggy, legden papa en mama hun handdoeken op het strand, stapte Amber met haar zandvoetjes over papa's handdoek heen om vervolgens met de keien en het zand te gaan spelen... Ach... 't is vakantie....

Ook hebben we nog fietsen gehuurd en zijn we nog wezen fietsen op Kos en onder andere naar Kos Stad geweest. Over het weggedrag van de Grieken wil ik niks kwijt, maar dat is het zelfde niveau als hun financiën...

Helaas moesten we ook weer een keer naar huis, maar nu hadden we als voordeel dat we direct naar Eelde vlogen zonder tussenstop in Eindhoven. Daar werden we weer opgewacht door opa en oma om vervolgens weer lekker naar ons eigen huisje te gaan. :)

We hebben nog meer foto's (uiteraard...) en die zijn weer in deze slideshow te zien...

maandag 8 augustus 2011

Een sprookje...

Het is vakantie dus dat betekent even niet aan het werk maar leuke dingen doen :) Op 3 augustus zijn we met opa en oma naar het Sprookjeswonderland in Enkhuizen geweest. Een mooi park waar de kleintjes van kunnen genieten. En niet alleen de kleintjes, ook papa's vinden het erg leuk. Diverse attracties, speeltoestellen (waaronder een heule grote glijbaan...), dieren en niet te vergeten veel kabouters zijn dan ook overal te vinden.


Amber vond het allemaal heel erg leuk en keek haar blauwe oogjes uit. De kabouterhuisjes zijn ook precies haar van haar formaat. Niet die van papa... die moet nog al veel bukken en oppassen dat ie z'n kop niet stoot. Maar dat is maar bijzaak.


Gelukkig hebben we maar eventjes wat regen gehad en voor de rest was het prima weer. Een ideale dag om naar dit leuke park te komen. Het is mij helemaal niet tegengevallen, in tegendeel zelfs, we gaan er zeker nog een keer heen. Het is een ruim park waar je je de hele dag kunt vermaken (en de kinderen ook...)


Zoals gewoonlijk hebben we nog meer foto's gemaakt en die zijn in de volgende slideshow te vinden. De foto's van Sprookjeswonderland in Enkhuizen. Een aanrader...

zaterdag 23 juli 2011

Jaarlijks ICT Herfst BBQ

Na de grote Farewell ICT BBQ van vorig jaar is er veel gebeurd bij Huisman. De reiger is van z'n nest geschopt, een aantal collega's zijn weg en alweer vervangen door anderen en ook ikzelf ben weer terug van weggeweest.

De traditie van de jaarlijkse BBQ van de ICT afdeling van Royal Huisman zijn echter wel weer in ere hersteld en dit keer was de familie Wobben de gastheer en -vrouw.

De afgelopen weken waren best aardig te noemen (qua weer dan...) maar helaas zijn de weergoden uitgerekend dit weekend op vakantie. Niet echt iets voor een barbecue dus. Maar we laten ons niet zo uit het veld slaan en Jeroen had dan ook een grote (zeer degelijke) partytent gehuurd met daarbij een heerlijke terrasverwarmer. Niet milieuvriendelijk, maar wel lekker warm :)


Het vlees werd al snel op de BBQ gegooid en onder toeziend oog van Henk en Lambertus werd alles goed doorbakken en virusvrij gemaakt. De kinderen konden nog lekker spelen in de tent en af en toe even een ommetje maken in de groentetuintjes die achter het huis liggen.


En we weten nu ook waarom Jos basgitaar is gaan spelen en geen leadzanger is geworden bij de band. Ik denk dat Jeroen en Inge de komende tijd geen last meer zullen hebben van katten....







Verder willen we Jeroen en Inge via deze onsympathieke weg nog heel hartelijk danken voor de gastvrijheid die zij hebben getoond en de uitstekende verzorging van de gehele barbecue.

Meer foto's zijn te vinden in de slideshow welke op de site van PrakArt Photography te vinden zijn. Of gewoon op deze link klikken...

maandag 23 november 2009

Weekendje Zandstralen

Af en toe moet je er gewoon even tussen uit. Even weg van de dagelijkse beslommeringen en verplichtingen. Vrijdagmiddag een paar uurtjes opnemen van je werk en dan lekker richting Zee, Egmond aan Zee welteverstaan. We zijn al een keer eerder in Hotel Belleveu geweest dus we weten waar we moeten zijn en dat het prima verzorgd is.

Vrijdagochtend is het nog mooi weer en 's middags vertrekken we dan ook nog met het zonnetje aan een mooie blauwe lucht. Maar dit blijft helaas niet voor lang. Eenmaal op de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen beginnen de wolken donkerder te wolken om vervolgens zachtjes hun overtollig water neer te laten vallen, gevolgd door het lozen van de gehele inhoud van de wolken.

"Kneiterhard tikt het regen op het zolderraam..."

Om 15:00 uur komen we dan aan bij het hotel en kunnen we gaan inchecken. En ja, het regent nog steeds. Daarnaast doet de wind ook aardig zijn best en regent het bijna horizontaal. Combineer dat met het rondvliegend zand van het strand en een ijzige wind en je wordt gratis gezandstraald. Maar op een of andere manier heeft het ook wel weer wat.

De Kaasmarkt

De dag er op hebben we de auto gepakt en zijn we naar Alkmaar gereden. Het was trouwens compleet ander weer dan de dag ervoor, want nu scheen het zonnetje en liep de temperatuur op tot ongeveer 16 graden. En als er dan geen wind is en je zit op een terrasje in het zonnetje, dan kun je dat aardig goed volhouden. Dat dachten er trouwens meer mensen want de terrasjes zaten aardig vol. Ook hebben we Sinterklaas maar gelijk geholpen om zijn inkopen voor dit jaar te doen. Net als 4,5 miljoen andere mensen trouwens...

Er zijn meer mensen die uit willen waaien

Zondagochtend tijdens het ontbijt zagen we het zonnetje al langzaam door de wolken heen komen en het strand werd mooi verlicht. Tot onze verbazing stonden aan de horizon nu opeens een groot aantal windmolens. Je zou haast denken dat ze die de afgelopen nacht stiekem neer hebben gezet...

Toch wel mooie wolken

Slipper kwijt?

Na het ontbijt de spullen weer ingepakt en uitgecheckt. Daarna de vlieger uit de auto gepakt en een poging gaan wagen. De deltavlieger is nu al een aantal jaren in mijn bezit, maar helaas nog maar weinig mee gevlogen. Hij is gemaakt door mijn broer in zijn creatieve periode en stond alweer een paar jaartjes in de garage. De vlieger heeft al twee vluchten in zijn lange bestaan mee mogen maken en vandaag wordt zijn derde vlucht alweer... Het waait toch best aardig, en misschien wel te veel. Achter een strandhuisje de vlieger in elkaar gezet en de lijnen uitgelegd. Hij kan het luchtruim in. En met een vliegende start schiet hij dan ook omhoog. De lijnen nog wat door elkaar, maar dat is geen probleem. Paar keer draaien en voila, helemaal klaar om te beginnen. Hmmm, het lijkt wel of een buisje niet helemaal goed zit, want een kant staat een beetje bol. Waarschijnlijk losgeschoten, dus de vlieger maar voorzichtig aan de grond gebracht. Hé, ik kan het nog.

De Vlieger (niet van André)

Maar helaas. De show is voorbij. Een carbonfiber buisje is geknapt en is dwars door het vliegerdoek geprikt en een flinke scheur veroorzaakt. Hmmm, ben toch welgeteld één minuut aan het vliegeren geweest. Jammer dan, volgende keer beter. Vlieger weer uitelkaar gehaald, lijntje opgerold en maar weer terug tegen de wind in naar de auto. Om alles nog leuker te maken is de lucht ondertussen ietsjes donkerder geworden (ongeveer 8 stops...) en begint het nu ook nog te regenen. Nee, droog halen we de auto niet meer...

Stuk...

Na deze bui zijn we met de auto richting Schoorl en Bergen gegaan waar we in Bergen de auto weer geparkeerd hebben en het dorp nog even ingegaan zijn. Ondertussen was het weer droog geworden en begon de zon af en toe weer even tevoorschijn te komen. Uiteraard zijn we nog bij de Klimduin geweest en ook nog eens beklommen. Sommige mensen zijn erg snel blij... :)

Boven op de Klimduin :)

Nog even wat drinken in een restaurant waarna we weer koers hebben gezet richting het pittoreske Swifterbant. Hier stond nog een kinderkamer te wachten die nog dolgraag in elkaar gezet wilde worden. Maar dat is weer een ander verhaal.

maandag 17 augustus 2009

BBQ Ex-Heijdenaren


Afgelopen zaterdag was het weer zover: de jaarlijkse BBQ van de ex-Heijde medewerkers. Elk jaar organiseert iemand anders van de oud collega's de barbecue en dit keer waren Jeroen en Marijke de gastheer en dame. Rond 16:00 uur waren Eric en Nienke, Ewout en Yndira en ondergetekende en Nicolina aanwezig. De barbecue stond al klaar en na de eerste biertjes kon het vlees verhit worden.



Ewout heeft zich weer bewezen als de perfecte BBQ-koning en begon met het eerste vlees.






Lekker bijkletsen en alle nieuwtjes weer uitwisselen.


Onze gasthaar Jeroen...

... en de gastvrouw Marijke met Gizmo (alias Frank).


Frank (of Gizmo) wilde ook nog wel even poseren alvorens naar je toe te rennen om te gaan snuffelen.


Onze tortelduifjes wilden ook nog wel even graag op de foto :) De beide kids waren uit logeren, dus hadden papa en mama het ook even rustig.

Al met al hadden we weer veel geluk met het weer en konden we lekker buiten zitten. Het eten was weer voortreffelijk en niet absurd veel zoals voorgaande jaren. Nogmaals bedankt aan iedereen voor de gezellige tijd en dit moeten we zeker blijven volhouden. Extra dank aan Jeroen en Marijke voor de goede organisatie.

zondag 5 juli 2009

Afdelings BBQ - RHS

Afgelopen zaterdag was de jaarlijks terugkerende barbecue van de afdeling ICT van Royal Huisman Shipyard in de metropool Swifterbant. Net als vorig jaar was de BBQ grotendeels weer verzorgd door EasyBBQ.nl, waarbij je de barbecue, het vlees, salade's maar ook de borden en bestek kunt bestellen. En het allermooiste is dat ze de hele boel komen brengen en halen zonder dat je het nog eens moet afwassen. Kijk, dat zijn de concepten waar wij vrolijk van worden. :)

Tip voor de volgende keer; geef aan wanneer dat je de BBQ graag bezorgd wilt hebben. We hadden met de afdeling afgesproken dat we rond 16:00 uur zouden beginnen, maar die ochtend zag ik op de website dat ze tussen 16:11 en 18:11 uur zouden bezorgen... Geen nood, we hadden zelf al wat stokbrood in de oven gedaan en het bier stond al koud. Om 17:15 kwam de bus van EasyBBQ al voorrijden en konden de kratten worden uitgeladen. BBQ neerzetten, aansteken en het vlees er op: het kon beginnen.

Na de eerste stukken vlees moest er natuurlijk weer gevoetbald worden en dat is geen pretje met deze temperaturen. Benny kon niet mee doen omdat hij iets te enthousiast is geweest met het bedrijfsvoetbal toernoei... Waarschijnlijk dat er ook nog wel foto's op zijn weblog komen te staan, want hij had z'n camera ook nog bij zich. Bernhard trouwens ook, onze Chief. Ben benieuwd hoe snel hij z'n foto's heeft verwerkt :)


Het voetballen ging er op bepaalde momenten hard aan toe, maar ernstige blessures zijn er dit maal niet aan overgehouden. Afgezien dan van Henrik die Henk even te grazen wilde nemen. Moet je niet doen... Birgit kwam er meteen aangesneld om papa te beschermen en zo werd Henrik vakkundig gemollesteerd...

Na het voetballen nog even rustig gezeten voor een bakje koffie / biertje / wijntje. Waarna de boel weer wat opgeruimd kon worden. Het was een zeer geslaagde middag en avond en het weer heeft erg meegewerkt. De dag ervoor heeft het nog hevig geregend, maar nu was er niets aan de hand. Heerlijk temperatuurtje, zonnetje er bij en BBQ'en maar.

Zondagochtend rond 10:00 uur kwam de bus van EasyBBQ al weer voorrijden en binnen no-time was alles weer weg. Ideaal... Bij wie is de BBQ volgend jaar????

Een overzicht van de foto's is te vinden op de site van PrakArt.nl bij slideshows.

zondag 24 mei 2009

Dagje Dierentuin Amersfoort

Zaterdag 23 mei zijn we een dagje naar de dierentuin gegaan. Net als 11,5 miljoen andere mensen... Maar goed, nadat we een parkeerplekje hadden gevonden en eenmaal in het park waren viel het op zich nog mee. Amersfoort is een aardig groot park (de dierentuin dan, de rest van de stad is nog weer wat groter...) en je kunt je er een hele dag wel vermaken.

Het park ziet er netjes uit en ook de route hebben ze goed aangegeven. Volg de bordjes 'Mis niks 1' en, nou ja, je mist dan niks... Gewoon de nummertjes volgen van 1 tot 35 en je hebt alles gezien.

Van de beren tot de olifanten.

En van pinguïns tot apen.

Na een dagje ben je toch weer aardig gaar, maar het was wel weer de moeite waard.

Meer foto's zijn zoals altijd weer te vinden onder Slideshow van de site PrakArt.nl

zondag 23 november 2008

Weekendje Ootmarsum

Ja dit lag er nog steeds en nu eindelijk verwerkt. We zijn dus eindelijk weer naar Ootmarsum geweest en wel 1 tot en met 3 november. We zaten weer in het geweldige hotel De Landmarke waar we nu voor de vierde keer zijn geweest. Je kunt hier heerlijk eten, ze hebben een geweldige lounge met een open haard waar je heerlijk kunt genieten van een lekkere Glenfiddich en een boekje. Ook hebben ze een sauna en een zwembad en kun je hier gratis en voor niks fietsen lenen.

Zaterdag's vertrokken via de binnenweggetjes (snelweg vermijden) en in Almelo wezen rondkijken. Leuk stadje trouwens, lekker relaxt. Daarna doorgereden naar Ootmarsum en daar nog even rondgelopen. Ook zijn we nog bij de glaskunstenaar Frans Houben geweest die echt fantastische kunstwerken maakt. We stonden bijna op het punt om een kunstwerk te gaan kopen.

Zondag hebben we de fietsen gepakt en was het heel mooi weer. Met een fietsroute (25km) op zak - die je mee kunt nemen van het hotel - hebben we de molenroute gefietst. Jaja, Ties op de fiets. We hebben diverse molens gezien, zowel wind als watermolens, maar ook leuke weggetjes gehad langs weilanden en bossen. Zo kom je nog eens ergens waar je zelf niet zo snel langs zou gaan.

Maandag hebben we een wandelroute gelopen door bossen, weilanden en dropjes. Je komt bijna geen mens tegen dus kun je heerlijk heerlijk genieten van de rust. Op een gegeven moment komen we bij Watermolen Bels terecht en zien we stukken spek aan de bomen gespijkerd. Wij hangen een vetbolletje op voor de vogeltjes, maar daar hangen ze dus halve varkens op...

's Middags hebben we de auto gepakt en zijn we rustig richting huis gereden. We zijn via Holten gegaan waar we de Canadese Oorlogs Begraafplaats hebben bezocht wat weer zeer indrukwekkend was. Vervolgens hebben we Raalte nog even aangedaan (vlak bij Den Ham...) en zijn toen rustig via de binnenwegen weer naar huis gegaan.

Kortom een heerlijk weekendje in mijn meest favoriete hotel van Nederland. Een kleine slideshow is zoals altijd te vinden op de website van www.prakart.nl.