zondag 6 januari 2008

De Slegte Den Haag

Afgelopen zaterdag zijn we met de trein naar Den Haag geweest. Wel de camera meegenomen maar niet echt de intentie gehad om veel foto's te gaan maken. Alleen de foto van de ridderzaal op het Binnenhof is er van gekomen.

Verder nog wel enorm succes gehad op het boeken gebied en dan vooral de fotoboeken. Naast de hardcover/Engelse uitvoering van de autobiografie van Eric Clapton (een must-have voor een Clapton liefhebber) kwam ik na jaren zoeken het boek Highlights tegen. Dit boek van Paul Huf (1924 - 2002)
toont een breed overzicht van zijn werk vanaf 1946.

Het boek stond al een tijdje op mijn verlanglijstje, maar aangezien het niet meer gedrukt wordt moet je aardig gaan zoeken. Tot dat je bij de Slegte in Den Haag komt er daar nog twee exemplaren staan. Gelijk meenemen dus. Vorige week was ik bij de Slegte in Zwolle waar ik de catalogus van Highlights tegenkwam (voor €1,50, het moet niet gekker worden) en het boek Eye to Eye met foto's door Paul Huf over de plaatsen waar Van Gogh geleefd en gewerkt heeft. Voor mij is de Slegte altijd weer een kleine ontdekkingsreis waar veel te vinden valt. Kan het iedereen aanraden :)

Geen opmerkingen: