woensdag 16 januari 2008

De Postbode Paradox

Vandaag zou mijn pakketje worden bezorgd en aangezien wij aan het werk zijn, zijn wij dan niet thuis. Gelukkig wist ik dit al en plak je netjes een briefje op de deur dat ze geen moeite hoeven doen om het pakketje nogmaals aan te bieden, want dan zijn we ook niet aanwezig. "Graag direct bij het postkantoor afleveren" staat er dan ook op het briefje.

Wat schetst mijn verbazing dan ook; een briefje in de bus van de Pakketservice: "Ik heb uw handtekening nodig als het pakket gelijk naar het postkantoor gaat." Dus als ik het goed begrijp moet ik een handtekening zetten, dan brengen zij het pakket naar het postkantoor... maar als ik toch thuis ben, kan ik het net zo goed gelijk aannemen?!?!?

Ik heb dit dan ook maar de Postbode Paradox genoemd.
Nog een paar paradoxen:
  • Kan God (of Allah of welke andere almachtig opperwezen dan ook) een steen zo zwaar maken dat hij hem zelf niet meer op kan tillen?
  • Moet je een pathologisch leugenaar geloven als hij zegt dat hij altijd liegt?
  • Deze zin bevat twee fauten. (Logische paradox)
En zo zijn er nog veel meer. Kan iemand misschien een lijstje maken???

Geen opmerkingen: