woensdag 16 februari 2011

Een jaar voorbij


Het is alweer 12 maanden geleden dat onze dochter Amber is geboren. Wat gaat de tijd toch snel en wat kan er in en jaar veel gebeuren. Ligt ze een jaar geleden nog hulpbehoevend in je armen, nu stapt ze al in het rond. Weliswaar nog aan je vingers (voor de veiligheid dan) maar ze heeft al een aardig willetje waar ze heen wil stappen. Nog even en dat gaat ook vanzelf (scheelt weer rugklachten voor papa en mama...).

Je eerste verjaardag blijft een bijzondere dag en dat hebben we dan ook gevierd met familie, vrienden en buren. Het was een gezellige drukte waarbij er aardig wat cadeautjes zijn geschonken. Weer veel speelplezier dus. Het is dan ook erg vervelend om samen met Amber te moeten spelen met al dat leuks...


Een heel nieuw jaar voor de boeg met heel veel nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen. Waar zullen we bij je tweede verjaardag staan. Een driewieler, een fiets, of moet papa alvast sparen voor je rijbewijs :s

Lekker taart eten.

[Update: Link werkte niet.... nu wel weer...]
Meer foto's van haar verjaardag staan weer in een slideshow.

dinsdag 18 januari 2011

Tweetmeet bij Frank Doorhof, Studio FD.

Een tijdje geleden vroeg de Emmeloordse fotograaf Frank Doorhof via Twitter of er belangstelling was voor een samenkomst van medefotografen of geïnteresseerden in de fotografie en zo was afgelopen zondag de eerste zogeheten "Tweetmeet" (Twiet-miet) een feit. Rond 12:00 uur werden we verwacht in de Studio van Frank en uiteindelijk hadden er ongeveer 20 personen zich aangemeld.

Na een warm welkom met dito koffie zijn we richting Urk gereden al waar we begonnen met foto's maken. Frank had Alice als model voor deze Tweetmeet geregeld en deed perfect haar werk. Na een week van regen was het vandaag trouwens erg goed weer met het zonnetje er bij, maar qua temperatuur en wind viel het niet echt mee, dus wel petje af voor Alice.

Ook wij mochten gebruik maken van de flitsset (Elinchrom Quadra) die Frank had meegenomen, en ja, dat is best mooi spul... Na de haven zijn we naar de vuurtoren gegaan om daar meer foto's te maken.

Benny is actie...

Na een uurtje uitgewaaid te zijn, hebben we de auto weer gepakt om weer terug te gaan naar de studio alwaar we verrast werden met een lekker bakje soep. In de studio gingen we verder met foto's maken wat weer erg leuk was. Hieronder een aantal voorbeelden..






Na wat hapjes en drankjes en Frank z'n fust met bier leeggemaakt te hebben werd het al weer gauw 18:00 uur waarna we weer huiswaarts gingen. Wat mij betreft was het een geslaagde (mid)dag waarin ik toch wel weer een aantal dingen heb opgestoken en weer nieuwe mensen heb ontmoet. Oh ja, en dat Frank een enorme droogkl*** is :) En da's alleen maar positief.

Tot de volgende Twietmiet!

zaterdag 1 januari 2011

Gelukkig Nieuwjaar!

Een heel gelukkig en voorspoedig Nieuwjaar toegewenst voor een ieder die het maar wil hebben. Het is alweer 2011 en 2010 is voorbij gevlogen. Er is heel veel gebeurd in het voorbije jaar en we proberen op fotografisch gebied weer wat actiever te worden.

De jaarwisseling hebben we rustig doorgebracht met uiteraard de Top 2000, lekker eten en drinken en om 0:00 uur natuurlijk het vuurwerk. Ook dit jaar moesten we wel een paar foto's maken (alleen al om te kunnen zeggen dat ik jaar in, jaar uit foto's maak....).

Gelukkig was het weer ons dit jaar weer goedgezind en was het niet mistig, geen regen en geen kneiterharde storm. Hieronder staan nog een paar foto's van het vuurwerk. Amber sliep er redelijk doorheen, totdat er een niet-al-te-legale 100.000 klapper twee straten verder tot detonatie werd gebracht. Kon ze verder ook even van het vuurwerk genieten en dat vond ze best interessant.

Iedereen een succesvol 2011 toegewenst en hopelijk tot de volgende blogpost.




zondag 19 december 2010

Sinterklaas deel 1 en 2

Ja ik weet het, het is een beetje laat. Die goedheiligman is al weer lang en breed het land uit en zit alweer aan z'n biertje op het strand ergens in Spanje, maar die beste man is nog wel twee keer bij ons langs geweest om een berg cadeautjes langs te brengen. De eerst keer met mijn familie en de tweede keer met de familie van m'n vrouw. Blijft wel geinig om te zien hoe kinderen reageren op de cadeautjes.

Dus twee delen van Sinterklaasviering. Kan het wel allemaal gaan vertellen, maar kan het beter laten zien. Zie ook eventueel het commentaar bij de foto's zelf. Bij dezen dus de slideshows van de beide Sinterklaasvieringen.

Sinterklaas - Deel I

Sinterklaas - Deel II

Dag Sinterklaasje, daaahaaaag daaaahaaaaaaaag. Tot volgend jaar maar weer.

zaterdag 30 oktober 2010

(Een tijd geleden:) Weekendje weg

Rennen of stilstaan, zo lijkt het wel met de weblog. Zo is het een (te) lange tijd stil geweest en zo worden er opeens een aantal posts achter elkaar geplaatst.

Drukte en roerige tijden aan deze kant - waaronder van werkgever veranderd - waren daar debet aan, maar we hebben ook nog leuke dingen ondernomen zoals een weekendje weg naar Borger en Appelscha. Het laatste is een jaarlijks terugkerend ritueel geworden waarbij wij meestal een kort beeldverslag van maken (leuk voor later), zo ook weer dit jaar. Genoeg fotografische slachtoffers aanwezig, waaronder mijn eigen dochter en ons nichtje. Beide nog geheel onbevangen van enige vorm van cameravrees. Beide dames hadden dan ook vaak de grootste lol met elkaar, en dat is uiteraard erg leuk om te zien.

Verder hadden we ook de fietsen weer mee en we hebben weer heel veel kilometers afgelegd. Bij ondergetekende is dat toch al vrij snel, want verder dan Swifterbant fietsen komen we meestal niet... Het weer hielp ook aardig mee en we hebben weinig regen gehad.

De beide nichtjes samen op de bank.


donderdag 28 oktober 2010

Bowlen, iPads, eten, ouwehoeren. Kortom, als vanouds met Royal Huisman ICT

Ja we zijn er nog. Van alle kanten worden we bestookt dat de blog niet geupdate wordt en dat klopt ook. Kan er ook niet om heen draaien, maar het is erg hectisch (haha.... :s) geweest de laatste maanden. En ja, in die tussentijd is er ook nog het een en ander gebeurt waar een blog item over geschreven kan worden. Maar om toch aan de vraag te voldoen, hierbij het verslag van de afgelopen donderdagavond van het officiële afscheidsdiner met de afdeling (tenminste wat er van over is) ICT van Royal Huisman Shipyard met hun (aankomende) ex-werknemers.

Om 18:00 uur hadden we afgesproken bij Hotel Zwartewater in Zwartsluis. Helaas was ons niet verteld dat de veerpont bij Genemuiden niet ging, dus konden we fijn om gaan rijden. Correctie, achteraf werd ons verteld dat het veer niet ging. Dank je wel fijne oud-collega's...

Eenmaal aangekomen zat de groep al te wachten in de foyer van het hotel en waren al aan het aperitief begonnen. We konden dan ook direct beginnen met het bowlen. Het was al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst heb gebowld, maar ik heb goed les gehad van Mister Oak himself en dat kwam weer aardig goed van pas. Ik raakte zozeer een paar kegels en ja, ook op mijn eigen baan.


Het was weer erg gezellig om met oude collega's en vrienden bij te kletsen. Elkaar weer even op de hoogte brengen over allerlei situaties en wederom slap ouwehoeren over van alles en nog wat. Henrik en Benny moesten zonodig hun iPad meenemen en weer showen. (Ja ik ben jaloers, en ja ik wil ook zo'n ding. Helemaal te gek, gaaf, cool, mieters....)

Na het bowlen wachtte er nog een heerlijk driegangen diner op ons want de innerlijke mens kon wel wat gebruiken.

Al met al weer een leuk treffen, en hopelijk niet voor de laatste keer. We hebben trouwens nog een paar afspraken in het verschiet. Een house-warming party bij Danny, Henrik en nog een BBQ bij Danny. Maar dat zal wel volgend jaar worden.

zondag 22 augustus 2010

Vakantie Ommen 2010


De vakantie lijkt nu alweer zo ver terug, dus gauw maar een blog maken. Omdat dit nu het eerste jaar is dat we met z'n drieën op vakantie gaan, hebben we besloten om in Nederland te blijven. We konden van kennissen een huisje huren op het landgoed De Lindenbergh in Ommen. Een erg mooi huisje met alle luxe van dien. Zelfs een mooie koffiemachine voor een heerlijk versgemalen kopje koffie. Dat was wel even wennen als je dan weer op je werk terugkomt...

Op zondag 1 augustus mocht ik mijn 36e verjaardag vieren en dit hebben wij dan ook met familie en vrienden in Ommen gedaan. Het weer zat gelukkig mee en we konden ook heerlijk buiten zitten. Op het landgoed was ook nog een speeltuintje aanwezig dus moesten we daar nog met z'n allen heen. Best gezellig en ook de kids vonden het allemaal leuk. Ook Amber was mee; voor het eerst vooruit kijkend in de draagzak en leuk dat ze het vond (en zij niet alleen...).

We hebben ook heel wat kilometers gefietst deze vakantie. Er waren fietsen aanwezig bij het huisje, maar de maxi-cosi drager die we voor Amber hebben paste niet op deze fietsen. Dus hebben we een fiets gehuurd in het centrum van Ommen. Daar kwamen we er achter dat er op het landgoed ook fietsen werden verhuurd... Tja... Maar goed, we hadden dus een fiets en Amber kon mee. Die vond het allemaal prima en leuk. Lekker schoppen tegen papa z'n
dikke kont
strakke billen. Maar ja, daar word je natuurlijk wel erg moe van, dus viel die kleine meid ook regelmatig in slaap. Het hobbelen en schudden maakte helemaal niks uit; sterker nog, als we stil stonden werd mevrouw opeens wakker...

Vlak bij het landgoed was een boerderijwinkel waar wij onze groente en fruit kochten. Ook kon je hier dieren kijken. Varkens, biggetjes, koeien en kippen. Ook Amber vond het erg interessant om deze dieren te zien. Een varken uit het Nijntje boek is toch wat anders dan een echte. Maar ook de kippetjes waren leuk.