dinsdag 1 januari 2013

Er even uit. Sauerland. Lang geleden.

6 juli is de laatste blog post hier... Shame on me... Ik weet het. Ik loop flink achter met de foto's en we hebben in de tussentijd ook echt niet stil gezeten. Laten we op deze 1e januari van 2013 een goed voornemen hebben om vaker een stukje te schrijven. Meer voornemens heb ik niet, omdat deze al een uitdaging wordt om mij er aan te houden ;)

Ten eerste: voor iedereen de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar!

Lichtstralen in het mistige bos van Sauerland

Vorig jaar, Twee jaar geleden zijn we dus een lang weekendje naar Sauerland geweest. Het was november dus niet bepaald een periode die overloopt van zon en warmte. Maar het hotel Höher Knochen bij Winterberg was wel perfect gelegen in de heuvels / bergen. Af en toe er even met z'n tweeën tussenuit is wel heel erg prettig en zeker in dit wellness- / kuurachtig hotel met sauna's en zwembad.

Op een mistige ochtend vanuit het hotel een wandelroute gevolgd door de bergen. Uiteraard gaat de camera dan mee, want je weet maar nooit... Het zag er in het begin niet naar uit dat het wat zou worden, maar naarmate ik hoger kwam begon het steeds lichter te worden.

Op een gegeven moment begon het licht tussen de bomen door te schijnen en vooral met de nevel die op de berg rustte was dit een sprookjesachtig tafereel. De camera was dus gauw op het schouwspel gericht en werden de pixels belicht met de bovenstaande foto als resultaat. Dit zijn momenten waarop je op het juiste moment op de juiste plaats moet zijn. En uiteraard je camera mee moet hebben ;)

Helemaal boven aangekomen zie je dat je boven de wolken terecht bent gekomen en de zon in een strak blauwe hemel ziet staan, wat ook weer een bijzonder moment is. Vooral als je uit de polders van Flevoland komt en continu onder de zeespiegel woont....

Al met al waren het een paar heerlijke dagen weg om lekker bij te komen.

Meer foto's vind je uiteraard weer op de site van PrakArt.nl.

Geen opmerkingen: